Home > [:pl]Aktualności[:en]News[:] > TATRY ZACHODNIE -pożegnanie sezonu narciarskiego.

Na zakończenie sezonu narciarskiego, wybraliśmy się na dwudniową wyprawę w Tatry Zachodnie. Podczas wspólnego wędrowania nie tylko zachwycaliśmy się pięknymi widokami, ale także mieliśmy okazję spróbować swoich sił na nartach skiturowych i rakietach śnieżnych. Uczestniczyliśmy także w ciekawym szkoleniu lawinowym, które prowadził Pan Jarosław Gutek. Dzięki temu zdobyliśmy wiedzę przede wszystkim na temat jak zachować się w przypadku wystąpienia lawiny śnieżnej w górach, poznaliśmy w praktyce jak działa detektor i sonda lawinowa oraz poduszka powietrzna. Podczas tego wyjazdu poznawaliśmy zasady zachowania i funkcjonowania osób niepełnosprawnych (w tym z dysfunkcją wzroku) na szlaku górskim. Jak zwykle dobre humory nam dopisywały. Łaskawa była także dla nas pogoda, dzięki czemu mogliśmy podziwiać malowniczą panoramę Tatr między innymi spod szczytu Kasprowego Wierchu, Polany Rusinowej czy Gęsiej Szyi. Pełni wrażeń z pierwszą wiosenną opalenizną cieszyliśmy się, że tak świetnie mogliśmy wykorzystać ten czas. Nasi niewidomi towarzysze drogi, nie mieli żadnej taryfy ulgowej. Przy naszej asyście, o własnych siłach weszli z nartami pod szczyt Kasprowego (powrotną drogę pokonali w ten sam sposób). Podziwiamy i szanujemy ich zapał i życzymy sobie jeszcze wielu wspólnych wędrówek górskich. Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji. Do zobaczenia na szlaku!!! Wyprawa odbyła się w ramach projektu „GÓRY SĄ DLA KAŻDEGO” współfinansowanego przez Fundacje PZU.  (I.J.)

Uśmiechnięta Basia na tle Tatr.

Wędrujemy w kierunku Kasprowego.

Szkolenie lawinowe w praktyce.

Tadeusz dzielnie maszeruje w śniegu.